Kim jest konsjerż?
Zawsze warto mieć przy sobie osobę, która pomoże w każdej sytuacji, będzie dobrym doradcą i cierpliwym słuchaczem. Podczas podróży taką rolę można powierzyć konsjerżowi, czyli człowiekowi do zadań specjalnych. Jego miejscem pracy jest hotel – zwykle swoje stanowisko ma tuż obok recepcji, dzięki czemu łatwo go znaleźć. W jakich sprawach można na niego liczyć? I czy naprawdę nie ma dla niego rzeczy niemożliwych?
Cechy idealnego konsjerża
W Polsce zawód konsjerża nie jest tak popularny jak w innych krajach Europy, jednak coraz więcej hoteli decyduje się na zatrudnienie specjalistów właśnie na takie stanowisko. Osoba starająca się o tego typu posadę powinna posługiwać się kilkoma językami obcymi, które umożliwią jej nawiązywanie kontaktu z gośćmi z całego świata.
Ważna jest także wysoka kultura osobista, poza tym idealny kandydat musi być świetnie zorganizowany, odporny na stres oraz gotowy do szybkiej, zadaniowej realizacji postawionych przed nim celów. Takie kompetencje są niezbędne, by profesjonalnie wywiązywać się ze swoich obowiązków, a tych jest sporo, w tym wiele wymagających kreatywnego podejścia – dodaje pracownik Hotelu Amber z Gdańska.
Zakres obowiązków konsjerża
Konsjerżowi można powierzyć m.in. takie sprawy jak:
- organizacja transportu – pod tym szerokim pojęciem kryje się nie tylko zapewnienie transferu z lotniska, lecz też np. wypożyczenie limuzyny, dokonanie zmian w rezerwacji biletów lotniczych, zamawianie taksówek, wynajmowanie samochodów;
- planowanie czasu wolnego – w tym zakresie konsjerż również ma szerokie pole do popisu. Goście mogą go poprosić m.in. o dostarczenie aktualnego repertuaru teatrów i kin, zakup biletów na premierę w filharmonii, zarezerwowanie stolika w eleganckiej restauracji, wskazanie najbardziej atrakcyjnych tras turystycznych w regionie, polecenie doświadczonego przewodnika, który oprowadzi ich po najważniejszych zabytkach;
- rozwiązywanie bieżących problemów związanych z pobytem – konsjerż może zarezerwować pilną wizytę u lekarza, umówić spotkanie u kosmetyczki, zlecić naprawę przedmiotów (butów, walizek, ubrań), zanieść garderobę do pralni, a nawet poszukać opiekunki do dziecka. Ponadto można go zapytać o wszystkie kwestie związane z hotelem;
- pomoc przy obsłudze imprez okolicznościowych i eventów branżowych – konsjerż bardzo dobrze porusza się po lokalnym rynku usług. W zależności od lokalizacji hotelu jest więc w stanie od ręki znaleźć na życzenie gości np. sale konferencyjne nad morzem czy miejsce idealne na górską sesję zdjęciową nowożeńców.
Dzięki pomocy konsjerża nocleg w hotelu będzie w 100% komfortowy. Do takiej osoby można mieć pełne zaufanie, ponieważ celem jej pracy jest zapewnienie gościom maksymalnej wygody. Konsjerż współpracuje z wieloma specjalistami – posiada rozbudowaną sieć kontaktów zarówno wśród miejscowych usługodawców, jak i zagranicznych partnerów. Nie istnieją dla niego rzeczy niemożliwe, są tylko trudne do zrealizowania. Czasami na spełnienie życzeń gości potrzebuje więcej czasu, nie ma jednak obaw, że powierzone mu zadanie nie zostanie zrealizowane.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana