W jaki sposób promować wynajem sal konferencyjnych?
Liczba dostępnych na rynku obiektów konferencyjnych znacznie wzrosła w ostatnich latach. Dzieję się tak za sprawą sporego ożywienia na rynku szkoleń, warsztatów, spotkań biznesowych oraz pozostałych wydarzeń. W sytuacji, kiedy konkurencja jest ogromna, powinniśmy przyłożyć większą wagę do promocji naszego obiektu, by tym samym podnieść szanse na dotarcie do potencjalnego klienta. Pozostaje tylko pytanie: jak zrobić to dobrze?
Po pierwsze – strona internetowa
Nikt nie zaprzeczy faktom – w obecnych czasach strona www to podstawa każdego biznesu. Nie inaczej jest w przypadku branży wynajmu sal konferencyjnych. To właśnie od researchu w internecie wszystko się zaczyna. Warto więc zainwestować w atrakcyjną stronę internetową, na której przedstawisz swoją ofertę, pokażesz jak wyglądają sale oraz zamieścisz informacje kontaktowe. Jeżeli mamy już witrynę, kolejnym aspektem, któremu powinniśmy się przyjrzeć jest pozycjonowanie. Dzięki niemu jesteśmy w stanie zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większą ilość klientów.
Przeczytaj również: Jak zorganizować wyjazdową konferencję?
Zaistniej w social mediach
Podobnie jak w przypadku własnej strony, media społecznościowe to następne miejsce, w którym musi pojawić się nasza firma. W popularność tego typu serwisów nie wątpi nikt – wszyscy wiemy, że portale takie jak Facebook czy Instagram, zrzeszają ogromną liczbę użytkowników. Wśród nich spotkamy również naszą grupę docelową – przedsiębiorców, szkoleniowców, czy osoby prowadzące warsztaty. Warto zadbać o swoje zasięgi, dzięki regularnie dodawanym, wartościowym treściom.
Przeczytaj również: Hotel jako miejsce spotkania biznesowego
Poza prowadzeniem firmowych profili, możemy skorzystać z płatnych kampanii promocyjnych, co pozwoli nam na skuteczniejsze dotarcie do odbiorców. Nie zaszkodzi dołączyć do grup biznesowych na Facebooku, gdzie spróbować możemy bezpośredniego kontaktu z kontrahentami. Poza tym, posiadając swój fanpage, dajemy wypowiedzieć się innym – pozytywne opinie, widoczne dla pozostałych użytkowników, znakomicie wpływają na wizerunek prowadzonej przez nas działalności.
Przeczytaj również: Cechy dobrej sali konferencyjnej
Serwisy zrzeszające obiekty konferencyjne
Portale tego typu działają na podobnej zasadzie, co różnego rodzaju wyszukiwarki rezerwacyjne. Rozwiązanie te możemy znaleźć np. w branży hotelarskiej, gdzie użytkownik może przeszukać katalog obiektów noclegowych, filtrując je po miejscowości, dacie, czy też cenie. Analogicznie wygląda to w przypadku wynajmu sal konferencyjnych. Jako właściciel, mamy możliwość dodania naszego obiektu do bazy. Portale te, cieszą się sporą popularnością wśród organizatorów wydarzeń, dlatego bez wątpienia opłaca się tam pojawić.
Wyróżnij się
Sala wyposażona w niezbędny sprzęt, szybkie łącze internetowe, jak również wydajną klimatyzację to standard. Ponadto nikogo nie zaskoczy już ekspres do kawy, słodki poczęstunek, czy możliwość zamówienia cateringu. Warto więc zadbać o element, który wyróżni nasz lokal, spośród wielu obiektów dostępnych na rynku. Niesztampowy i przemyślany wystrój, dedykowany fotograf oraz wsparcie techniczne dla prelegentów to tylko niektóre rozwiązania, wpływające pozytywnie na odbiór naszej oferty.
Niezwykle istotnym czynnikiem jest sama lokalizacja. Pod tym względem, ciekawym przykładem może być Centrum Konferencyjne AS-BUD, które proponuje swoim klientom sale położone na wysokich piętrach, zapewniające piękny widok na Warszawę. Tego typu smaczki świetnie zapadają w pamięć, co bezpośrednio przekłada się na dalsze wizyty i liczbę poleceń.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana