Artykuł sponsorowany

O czym mówią gwiazdki hotelowe?

O czym mówią gwiazdki hotelowe?

O tym, że standard hoteli określają przyznane gwiazdki, wie prawie każdy. Informują one turystów o udogodnieniach, jakich mogą spodziewać się podczas swojego pobytu. Natomiast nie każdy wie, jakie wymogi muszą spełniać obiekty noclegowe, aby uzyskać określoną liczbę gwiazdek. Chcesz wiedzieć, co może zaoferować Ci hotel, do którego planujesz się udać? Czytaj dalej!

Jak powstała kategoryzacja hoteli?

Ocena standardu obiektów noclegowych w wielu krajach jest różna, a w niektórych w ogóle nie obowiązuje. Przykładowo w Grecji zamiast gwiazdek, hotele oznaczane są wielkimi literami. Natomiast w krajach skandynawskich standard obiektów noclegowych nie jest oznaczany w żaden sposób.

Kiedy pojawił się 5-gwiazdkowy system kategoryzacji w Polsce? Przyznawanie gwiazdek rozpoczęło się w momencie wprowadzenia Ustawy o Usługach Turystycznych w 1997 roku, w której zawarte są wszystkie wymogi, jakie obiekt powinien spełniać, chcąc uzyskać daną ilość gwiazdek. Taki system motywuje właścicieli hoteli do ciągłego podnoszenia poziomu jakości oferowanych usług. Jednym z takich obiektów noclegowych jest Hotel Biancas w Kosakowie, który zapewnia wysoki standard.

Gwiazdki hotelowe – wyznacznik standardu

Hotele 1-gwiazdkowe oferują podstawowe wyposażenie pokoi, a także niewiele dodatkowych udogodnień. Usługi gastronomiczne opierają się głównie na serwowaniu śniadania czy zapewnieniu możliwości skorzystania z gorących napoi przez całą dobę. Powierzchnia pokoju do wynajęcia zależy od liczby gości hotelowych, np. minimalna wielkość jednoosobowego pokoju to 8 m2, a dwuosobowego – 10 m2. W przypadku hoteli 2-gwiazdkowych standard jest nieco wyższy od obiektów z jedną gwiazdką. Różnią się m.in. zwiększoną minimalną powierzchnią pokoi, rozszerzoną ofertą gastronomiczną (możliwość skorzystania z aperitif-baru), czy dodatkowymi udogodnieniami jak dostęp do Internetu czy telewizora w pokoju.

Zakres świadczonych usług przez hotel z trzema gwiazdkami jest szerszy od poprzednich. W takich obiektach znajdują się m.in. restauracje i kawiarnie, a także obowiązuje room service czy jednolity ubiór personelu hotelowego. W przypadku hoteli 4-gwiazdowych oferta zostaje rozszerzona o możliwość skorzystania z basenu i strefy SPA. Oprócz tego obiekt powinien dysponować apartamentem z salonem o minimalnej powierzchni 25 m2. Czym różni się hotel 4-gwiazdowy od 5-gwiazdkowego? Trzeba przyznać, że te dwa obiekty niewiele się od siebie różnią. Decydującą kwestią o przyznaniu pięciu gwiazdek jest m.in. lokalizacja, restauracja z cenionym i znanym szefem kuchni, szersza oferta SPA & Wellness, a także dysponowanie salami wielofunkcyjnymi, np. konferencyjnymi.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.