O czym mówią gwiazdki hotelowe?
O tym, że standard hoteli określają przyznane gwiazdki, wie prawie każdy. Informują one turystów o udogodnieniach, jakich mogą spodziewać się podczas swojego pobytu. Natomiast nie każdy wie, jakie wymogi muszą spełniać obiekty noclegowe, aby uzyskać określoną liczbę gwiazdek. Chcesz wiedzieć, co może zaoferować Ci hotel, do którego planujesz się udać? Czytaj dalej!
Jak powstała kategoryzacja hoteli?
Ocena standardu obiektów noclegowych w wielu krajach jest różna, a w niektórych w ogóle nie obowiązuje. Przykładowo w Grecji zamiast gwiazdek, hotele oznaczane są wielkimi literami. Natomiast w krajach skandynawskich standard obiektów noclegowych nie jest oznaczany w żaden sposób.
Kiedy pojawił się 5-gwiazdkowy system kategoryzacji w Polsce? Przyznawanie gwiazdek rozpoczęło się w momencie wprowadzenia Ustawy o Usługach Turystycznych w 1997 roku, w której zawarte są wszystkie wymogi, jakie obiekt powinien spełniać, chcąc uzyskać daną ilość gwiazdek. Taki system motywuje właścicieli hoteli do ciągłego podnoszenia poziomu jakości oferowanych usług. Jednym z takich obiektów noclegowych jest Hotel Biancas w Kosakowie, który zapewnia wysoki standard.
Gwiazdki hotelowe – wyznacznik standardu
Hotele 1-gwiazdkowe oferują podstawowe wyposażenie pokoi, a także niewiele dodatkowych udogodnień. Usługi gastronomiczne opierają się głównie na serwowaniu śniadania czy zapewnieniu możliwości skorzystania z gorących napoi przez całą dobę. Powierzchnia pokoju do wynajęcia zależy od liczby gości hotelowych, np. minimalna wielkość jednoosobowego pokoju to 8 m2, a dwuosobowego – 10 m2. W przypadku hoteli 2-gwiazdkowych standard jest nieco wyższy od obiektów z jedną gwiazdką. Różnią się m.in. zwiększoną minimalną powierzchnią pokoi, rozszerzoną ofertą gastronomiczną (możliwość skorzystania z aperitif-baru), czy dodatkowymi udogodnieniami jak dostęp do Internetu czy telewizora w pokoju.
Zakres świadczonych usług przez hotel z trzema gwiazdkami jest szerszy od poprzednich. W takich obiektach znajdują się m.in. restauracje i kawiarnie, a także obowiązuje room service czy jednolity ubiór personelu hotelowego. W przypadku hoteli 4-gwiazdowych oferta zostaje rozszerzona o możliwość skorzystania z basenu i strefy SPA. Oprócz tego obiekt powinien dysponować apartamentem z salonem o minimalnej powierzchni 25 m2. Czym różni się hotel 4-gwiazdowy od 5-gwiazdkowego? Trzeba przyznać, że te dwa obiekty niewiele się od siebie różnią. Decydującą kwestią o przyznaniu pięciu gwiazdek jest m.in. lokalizacja, restauracja z cenionym i znanym szefem kuchni, szersza oferta SPA & Wellness, a także dysponowanie salami wielofunkcyjnymi, np. konferencyjnymi.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana