Artykuł sponsorowany

Hotel trzygwiazdkowy. Czego możemy się w nim spodziewać?

Hotel trzygwiazdkowy. Czego możemy się w nim spodziewać?

Choć w największych miastach, nie brakuje komfortowych miejsc noclegowych, wybór odpowiedniego hotelu to niełatwa sprawa – przeważnie oznacza czasochłonne poszukiwania uwzględniające cenę, lokalizację oraz, oczywiście, standard. To ostanie kryterium, jest w pewien sposób odzwierciedlone poprzez kategoryzację. Co ona tak naprawdę oznacza? Postaramy się przybliżyć to zagadnienie, skupiając się przede wszystkim na obiektach trzygwiazdkowych.

Wszyscy, choćby i w przybliżeniu, potrafimy sobie wyobrazić, jak ilość gwiazdek wiążę się z jakością hotelowego pokoju. Wiemy, że wygody, jakich możemy się spodziewać po ośrodku oznaczonym jednym punktem, nie będą tak wyszukane jak w przypadku tych, z najwyższą notą. Warto wiedzieć, że nie istnieje żaden, uznany na arenie międzynarodowej, dokument, jednoznacznie określający kryteria oceny. Na dobitkę, nie wszystkie kraje na poważnie podchodzą do omawianej skali – państwa skandynawskie całkowicie z niej zrezygnowały, zaś na przykład w Niemczech i we Francji jest ona dobrowolna.

Kto w Polsce przyznaje gwiazdki?

W naszym kraju decyzję o właściwym przyporządkowaniu hotelu do jednej z pięciu kategorii podejmuje marszałek danego województwa, w oparciu o rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z 2011 roku. Przy czym, samą weryfikacją standardów związanych z infrastrukturą i obsługą, zajmuje się komisja, w skład której wchodzą specjaliści z branży noclegowej, a także przedstawiciele straży pożarnej i inspekcji sanitarnej.

Wyposażenie pokoju

Trzygwiazdkowy hotel, za którego dobry przykład może posłużyć gdański Amber, to obiekt o podwyższonym standardzie. Na jego wyposażeniu musi się znaleźć jedno- lub dwuosobowe łóżko, szafa bądź wnęka garderobiana (zawierająca co najmniej 3 wieszaki dla każdego z gości), lustro, szafka nocna (względnie stolik), a także lampa, biurko albo stół oraz krzesło, czyli miejsce do pracy z łatwym dostęp do gniazdka elektrycznego. To już niewątpliwie długa lista, lecz przed nami kolejne warunki, jakie spełnić musi właściciel, by w logo umieścić trzy oznaczenia.

Następne wymagania to, by wymienić tylko niektóre: wykładzina dywanowa na całej przestrzeni lub jedynie dywaniki obok każdego z łózek, telewizor, jak również szklanki wraz z butelkowaną wodą. Co się tyczy łazienki, to ta oprócz wanny lub prysznica, powinna zawierać kontakt z osłoną, pojemnik na odpady oraz standardowe przybory toaletowe, w tym mydło i jednorazowy kubek.

Nie możemy nie wspomnieć o minimalnej wielkości każdego apartamentu, a ta wynosi od 10 dla pokoju przeznaczonego dla jednego gościa, do 16 metrów kwadratowych w przypadku opcji trzyosobowej.

Wyposażanie części wspólnej

Ocenie podlega nie tylko przestrzeń noclegowa, lecz również obiekt jako całość. Liczba trzy w przypadku gwiazdek, zobowiązuje do oświetlenia zewnętrznego budynku, osobnego wejścia dla przyjezdnych, które wymaga montażu, chroniącej przed deszczem, osłony.

Konieczna jest odpowiednia wentylacja w hallu, całodobowa recepcja, przyjmująca płatności za pomocą kart kredytowych, a także telewizor w części wspólnej dla wszystkich. Miłym dopełnieniem powyższych udogodnień są, niewątpliwie, strzeżone miejsca parkingowe.

Obsługa gości

Odwiedzając dane miejsce, spodziewamy się określonego poziomu obsługi. Co zaproponuje nam obiekt szczycący się trzema gwiazdkami? Możemy liczyć na codzienne sprzątanie, pranie i prasowanie odzieży oraz miejsce do przechowywania większego bagażu. Opcja całodobowego zakupu ciepłych napojów, śniadanie podawane prosto do pokoju, usługa budzenia na życzenie, jak również personel noszący jednolite stroje, dopełniają obrazu hotelu tej właśnie kategorii.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.