Branża hotelarstwa a lokalne SEO – czy warto z niego skorzystać?
Jesteś właścicielem lub pracownikiem sieci hoteli w Polsce? Oferujesz nocleg w danym mieście? Zależy Ci na dotarciu do klientów z usługami hotelarskimi w miejscowości, w której znajduje się siedziba Twojego biznesu? Poznaj możliwości, jakie daje lokalne SEO! Sprawdź, na czym polega i czym się różni od tradycyjnego. Czy hotel powinien mieć wizytówkę w Google Moja Firma? Odpowiedzi szukaj w naszym artykule.
Co to jest lokalne SEO?
Lokalne SEO polega na działaniach, których efektem jest zwiększenie widoczności stron www na zapytania związane z daną lokalizacją, to jest:
- miastem
- regionem
- dzielnicą
W ten sposób Twoja strona www znajdzie się na wyższej pozycji w wyszukiwarce. Warto wiedzieć, że lokalne zapytania to zapytania umożliwiające potencjalnym klientom odszukanie firmy lub usługi w okolicy. W szczególności w branży hotelowej zapytania odnośnie noclegów w większości przypadków zawierają nazwy miejscowe. W przypadku jeśli potencjalni klienci szukają hotelu w danym mieście, wpisują w wyszukiwarkę Google następujące hasła:
- hotel Warszawa
- pokoje Kraków
- Kołobrzeg noclegi
Mimo to nie zawsze zapytanie użytkownika Internetu będzie zawierać nazwę miasta czy regionu. W przypadku wpisania w wyszukiwarkę „hotel”, Google na podstawie lokalizacji internauty na przykład w Warszawie wyszuka wyniki lokalne dla warszawskich hoteli zlokalizowanych w pobliżu. Dobrze również pozycjonować się na dłuższe i precyzyjne frazy long tail na przykład „hotel Warszawa pokój dwuosobowy” czy „noclegi Zakopane pokój z łazienką”.
SEO lokalne a branża hotelarska
Lokalne SEO jest szczególnie przydatne dla firm oferujących usługi hotelarskie działające stacjonarnie w danym mieście lub województwie. Sieci hoteli także powinny pomyśleć o tradycyjnym SEO. Pozycjonowanie regionalne pomoże w przypadku większych miejscowości i dużej konkurencji. Lokalne SEO sprawdzi się w przypadku klientów, którzy szukają hoteli w danym mieście na przykład noclegów blisko centrum czy morza. W ten sposób zaoszczędzą czas na dojazdach. W tym celu warto ustalić grupę docelową czy konkurencję na rynku.
Lokalna optymalizacja – definicja
Aby wdrożyć lokalne SEO należy mieć stacjonarny adres. W przypadku branży hotelarskiej miejsca, w których oferowane jest zakwaterowanie, znajdują się pod konkretnym adresem. Widoczność lokalną można uzyskać przez optymalizację strony. W tym celu należy zadbać o odpowiednie linki prowadzące do strony www. W ten sposób zwiększa się możliwość wybrania danego hotelu przez użytkowników. Powinno to być połączone z aktywnością w social mediach, pozyskiwaniem recenzji na blogach związanych z podróżą czy obecnością w Google Moja Firma.
Na serwisie nie powinno zabraknąć danych kontaktowych, takich jak:
- nazwa firmy
- adres
- numer telefonu
- godziny pracy
Wszystkie te informacje powinny się znajdować w zakładce „Kontakt”. Aby były widoczne na podstronach, najlepiej umieścić niezbędne dane kontaktowe w stopce. Nie tylko wpływa to dobrze na pracę robotów, ale też pozwala internautom wyszukać adres czy telefon do hotelu. Jest to szczególnie ważne dla turystów, którzy chcą zabookować nocleg. Uwaga: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi schema.org. W ten sposób roboty rozpoznają i zrozumieją treść strony internetowej w zakresie usług hotelarskich. Nie można także zapomnieć o frazach z lokalizacją. Przykłady:
- miasto np. hotel Kraków
- dzielnica np. pokoje na Mokotowie
- region np. noclegi na Pomorzu
Powyższe informacje powinny się znaleźć w tagach title oraz nagłówkach H1, jak również w treści strony. Co ciekawe, nazwa marki hotelu nie jest tutaj najważniejsza. Użytkownicy nie szukają zwykle noclegu na podstawie nazwy, a na podstawie lokalizacji i innych cech, np. czy hotel jest blisko morza. Dlatego nazwa brandu powinna się znaleźć po określeniu lokalizacji. Przykładem będzie „Hotel nad morzem Gdynia – Nazwa hotelu”. Frazy powinny być również naturalnie odmieniane. Zamiast „Kołobrzeg noclegi” powinno być „noclegi w Kołobrzegu”. Odpowiedni content, czyli specjalistyczne i poradnikowe artykuły, jak również promocja treści w social media pozwolą Ci polepszyć wizerunek Twojej firmy w sieci.
Prowadzisz hotele w kilku miastach? Jeśli tak, to będziesz potrzebować landing pages, czyli stron docelowych. W takim razie zleć utworzenie podstron, które przyciągną klientów danego miasta lub dzielnicy atrakcyjną treścią. Na podstronach powinny się znaleźć dane kontaktowe. Nie można także zapomnieć o zdjęciach czy doborze atrybutów ALT (tekst alternatywny pliku graficznego). Warto poza tym zastanowić się nad możliwością dodawania przez użytkowników ocen. Istotne jest również linkowanie między podstronami.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jakie są zalety Google Moja Firma?
Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie służące do promocji lokalnej firmy. Dzięki niemu wyświetlają się informacje o firmie w wyszukiwarce i mapach Google. Wizytówka w Google My Business to dobra opcja dla małych, i średnich hoteli. W ten sposób Twój biznes pojawi się wysoko w wynikach organicznych Google, co przyciągnie potencjalnych klientów. Do zalet wizytówki zalicza się:
- możliwość rezerwacji – przez udostępnione linki do rezerwacji
- możliwość dodawania ocen o wybranym hotelu – na które można odpowiadać
- budowa zaufania wśród internautów – odwiedzający mogą porównywać oceny różnych hoteli
- szybki dostęp do informacji – łatwe kontaktowanie się dzięki dostępnym danym
- statystyki – właściciel hotelu może prowadzić monitoring działań użytkowników
Ciekawym trendem związanym z wyszukiwaniem lokalnym jest „near me” czyli „blisko mnie”. Jest szczególnie popularna w wyszukiwaniach na urządzeniach mobilnych. W ten sposób internauta na podstawie swojej lokalizacji może znaleźć najbliższe hotele. Opcję tę można połączyć z wizytówką GMF.
Korzyści z lokalnego SEO
Wdrożenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie do klientów w najbliższej okolicy. Jest to możliwe poprzez:
- dostęp do klientów, którzy są użytkownikami urządzeń mobilnych – jak wynika z raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników szukających na smartfonach usług lokalnych
- wzrost pozycji Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci najczęściej klikają w wysokie pozycje
- oszczędność czasu i kosztów związanych z tradycyjnym SEO – frazy lokalne mają mniejszą konkurencję od ogólnych słów kluczowych, przez co szybciej widać rezultaty
Jesteś właścicielem hotelu? Wykorzystaj możliwości SEO lokalnego i docieraj do nowych klientów.
Źródło: Gemius
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana