Branża hotelarstwa a lokalne SEO – czy warto z niego skorzystać?

Branża hotelarstwa a lokalne SEO – czy warto z niego skorzystać?

Jesteś właścicielem lub pracownikiem sieci hoteli w Polsce? Oferujesz nocleg w danym mieście? Zależy Ci na dotarciu do klientów z usługami hotelarskimi w miejscowości, w której znajduje się siedziba Twojego biznesu? Poznaj możliwości, jakie daje lokalne SEO! Sprawdź, na czym polega i czym się różni od tradycyjnego. Czy hotel powinien mieć wizytówkę w Google Moja Firma? Odpowiedzi szukaj w naszym artykule.

Co to jest lokalne SEO?

Lokalne SEO polega na działaniach, których efektem jest zwiększenie widoczności stron www na zapytania związane z daną lokalizacją, to jest:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

W ten sposób Twoja strona www znajdzie się na wyższej pozycji w wyszukiwarce. Warto wiedzieć, że lokalne zapytania to zapytania umożliwiające potencjalnym klientom odszukanie firmy lub usługi w okolicy. W szczególności w branży hotelowej zapytania odnośnie noclegów w większości przypadków zawierają nazwy miejscowe. W przypadku jeśli potencjalni klienci szukają hotelu w danym mieście, wpisują w wyszukiwarkę Google następujące hasła:

  • hotel Warszawa
  • pokoje Kraków
  • Kołobrzeg noclegi

Mimo to nie zawsze zapytanie użytkownika Internetu będzie zawierać nazwę miasta czy regionu. W przypadku wpisania w wyszukiwarkę „hotel”, Google na podstawie lokalizacji internauty na przykład w Warszawie wyszuka wyniki lokalne dla warszawskich hoteli zlokalizowanych w pobliżu. Dobrze również pozycjonować się na dłuższe i precyzyjne frazy long tail na przykład „hotel Warszawa pokój dwuosobowy” czy „noclegi Zakopane pokój z łazienką”.

SEO lokalne a branża hotelarska

Lokalne SEO jest szczególnie przydatne dla firm oferujących usługi hotelarskie działające stacjonarnie w danym mieście lub województwie. Sieci hoteli także powinny pomyśleć o tradycyjnym SEO. Pozycjonowanie regionalne pomoże w przypadku większych miejscowości i dużej konkurencji. Lokalne SEO sprawdzi się w przypadku klientów, którzy szukają hoteli w danym mieście na przykład noclegów blisko centrum czy morza. W ten sposób zaoszczędzą czas na dojazdach. W tym celu warto ustalić grupę docelową czy konkurencję na rynku.

Lokalna optymalizacja – definicja

Aby wdrożyć lokalne SEO należy mieć stacjonarny adres. W przypadku branży hotelarskiej miejsca, w których oferowane jest zakwaterowanie, znajdują się pod konkretnym adresem. Widoczność lokalną można uzyskać przez optymalizację strony. W tym celu należy zadbać o odpowiednie linki prowadzące do strony www. W ten sposób zwiększa się możliwość wybrania danego hotelu przez użytkowników. Powinno to być połączone z aktywnością w social mediach, pozyskiwaniem recenzji na blogach związanych z podróżą czy obecnością w Google Moja Firma.

Na serwisie nie powinno zabraknąć danych kontaktowych, takich jak:

  • nazwa firmy
  • adres
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Wszystkie te informacje powinny się znajdować w zakładce „Kontakt”. Aby były widoczne na podstronach, najlepiej umieścić niezbędne dane kontaktowe w stopce. Nie tylko wpływa to dobrze na pracę robotów, ale też pozwala internautom wyszukać adres czy telefon do hotelu. Jest to szczególnie ważne dla turystów, którzy chcą zabookować nocleg. Uwaga: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi schema.org. W ten sposób roboty rozpoznają i zrozumieją treść strony internetowej w zakresie usług hotelarskich. Nie można także zapomnieć o frazach z lokalizacją. Przykłady:

  • miasto np. hotel Kraków
  • dzielnica np. pokoje na Mokotowie
  • region np. noclegi na Pomorzu

Powyższe informacje powinny się znaleźć w tagach title oraz nagłówkach H1, jak również w treści strony. Co ciekawe, nazwa marki hotelu nie jest tutaj najważniejsza. Użytkownicy nie szukają zwykle noclegu na podstawie nazwy, a na podstawie lokalizacji i innych cech, np. czy hotel jest blisko morza. Dlatego nazwa brandu powinna się znaleźć po określeniu lokalizacji. Przykładem będzie „Hotel nad morzem Gdynia – Nazwa hotelu”. Frazy powinny być również naturalnie odmieniane. Zamiast „Kołobrzeg noclegi” powinno być „noclegi w Kołobrzegu”. Odpowiedni content, czyli specjalistyczne i poradnikowe artykuły, jak również promocja treści w social media pozwolą Ci polepszyć wizerunek Twojej firmy w sieci.

Prowadzisz hotele w kilku miastach? Jeśli tak, to będziesz potrzebować landing pages, czyli stron docelowych. W takim razie zleć utworzenie podstron, które przyciągną klientów danego miasta lub dzielnicy atrakcyjną treścią. Na podstronach powinny się znaleźć dane kontaktowe. Nie można także zapomnieć o zdjęciach czy doborze atrybutów ALT (tekst alternatywny pliku graficznego). Warto poza tym zastanowić się nad możliwością dodawania przez użytkowników ocen. Istotne jest również linkowanie między podstronami.

 

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

 

Jakie są zalety Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie służące do promocji lokalnej firmy.  Dzięki niemu wyświetlają się informacje o firmie w wyszukiwarce i mapach Google. Wizytówka w Google My Business to dobra opcja dla małych, i średnich hoteli. W ten sposób Twój biznes pojawi się wysoko w wynikach organicznych Google, co przyciągnie potencjalnych klientów. Do zalet wizytówki zalicza się:

  • możliwość rezerwacji – przez udostępnione linki do rezerwacji
  • możliwość dodawania ocen o wybranym hotelu – na które można odpowiadać
  • budowa zaufania wśród internautów – odwiedzający mogą porównywać oceny różnych hoteli
  • szybki dostęp do informacji – łatwe kontaktowanie się dzięki dostępnym danym
  • statystyki –  właściciel hotelu może prowadzić monitoring działań użytkowników

Ciekawym trendem związanym z wyszukiwaniem lokalnym jest „near me” czyli „blisko mnie”. Jest szczególnie popularna w wyszukiwaniach na urządzeniach mobilnych. W ten sposób internauta na podstawie swojej lokalizacji może znaleźć najbliższe hotele. Opcję tę można połączyć z wizytówką GMF.

Korzyści z lokalnego SEO

Wdrożenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie do klientów w najbliższej okolicy. Jest to możliwe poprzez:

  • dostęp do klientów, którzy są użytkownikami urządzeń mobilnych – jak wynika z raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników  szukających na smartfonach usług lokalnych
  • wzrost pozycji Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci najczęściej klikają w wysokie pozycje
  • oszczędność czasu i kosztów związanych z tradycyjnym SEO – frazy lokalne mają mniejszą konkurencję od ogólnych słów kluczowych, przez co szybciej widać rezultaty

Jesteś właścicielem hotelu? Wykorzystaj możliwości SEO lokalnego i docieraj do nowych klientów.

Źródło: Gemius

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.