Branża hotelarstwa a lokalne SEO – czy warto z niego skorzystać?

Branża hotelarstwa a lokalne SEO – czy warto z niego skorzystać?

Jesteś właścicielem lub pracownikiem sieci hoteli w Polsce? Oferujesz nocleg w danym mieście? Zależy Ci na dotarciu do klientów z usługami hotelarskimi w miejscowości, w której znajduje się siedziba Twojego biznesu? Poznaj możliwości, jakie daje lokalne SEO! Sprawdź, na czym polega i czym się różni od tradycyjnego. Czy hotel powinien mieć wizytówkę w Google Moja Firma? Odpowiedzi szukaj w naszym artykule.

Co to jest lokalne SEO?

Lokalne SEO polega na działaniach, których efektem jest zwiększenie widoczności stron www na zapytania związane z daną lokalizacją, to jest:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

W ten sposób Twoja strona www znajdzie się na wyższej pozycji w wyszukiwarce. Warto wiedzieć, że lokalne zapytania to zapytania umożliwiające potencjalnym klientom odszukanie firmy lub usługi w okolicy. W szczególności w branży hotelowej zapytania odnośnie noclegów w większości przypadków zawierają nazwy miejscowe. W przypadku jeśli potencjalni klienci szukają hotelu w danym mieście, wpisują w wyszukiwarkę Google następujące hasła:

  • hotel Warszawa
  • pokoje Kraków
  • Kołobrzeg noclegi

Mimo to nie zawsze zapytanie użytkownika Internetu będzie zawierać nazwę miasta czy regionu. W przypadku wpisania w wyszukiwarkę „hotel”, Google na podstawie lokalizacji internauty na przykład w Warszawie wyszuka wyniki lokalne dla warszawskich hoteli zlokalizowanych w pobliżu. Dobrze również pozycjonować się na dłuższe i precyzyjne frazy long tail na przykład „hotel Warszawa pokój dwuosobowy” czy „noclegi Zakopane pokój z łazienką”.

SEO lokalne a branża hotelarska

Lokalne SEO jest szczególnie przydatne dla firm oferujących usługi hotelarskie działające stacjonarnie w danym mieście lub województwie. Sieci hoteli także powinny pomyśleć o tradycyjnym SEO. Pozycjonowanie regionalne pomoże w przypadku większych miejscowości i dużej konkurencji. Lokalne SEO sprawdzi się w przypadku klientów, którzy szukają hoteli w danym mieście na przykład noclegów blisko centrum czy morza. W ten sposób zaoszczędzą czas na dojazdach. W tym celu warto ustalić grupę docelową czy konkurencję na rynku.

Lokalna optymalizacja – definicja

Aby wdrożyć lokalne SEO należy mieć stacjonarny adres. W przypadku branży hotelarskiej miejsca, w których oferowane jest zakwaterowanie, znajdują się pod konkretnym adresem. Widoczność lokalną można uzyskać przez optymalizację strony. W tym celu należy zadbać o odpowiednie linki prowadzące do strony www. W ten sposób zwiększa się możliwość wybrania danego hotelu przez użytkowników. Powinno to być połączone z aktywnością w social mediach, pozyskiwaniem recenzji na blogach związanych z podróżą czy obecnością w Google Moja Firma.

Na serwisie nie powinno zabraknąć danych kontaktowych, takich jak:

  • nazwa firmy
  • adres
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Wszystkie te informacje powinny się znajdować w zakładce „Kontakt”. Aby były widoczne na podstronach, najlepiej umieścić niezbędne dane kontaktowe w stopce. Nie tylko wpływa to dobrze na pracę robotów, ale też pozwala internautom wyszukać adres czy telefon do hotelu. Jest to szczególnie ważne dla turystów, którzy chcą zabookować nocleg. Uwaga: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi schema.org. W ten sposób roboty rozpoznają i zrozumieją treść strony internetowej w zakresie usług hotelarskich. Nie można także zapomnieć o frazach z lokalizacją. Przykłady:

  • miasto np. hotel Kraków
  • dzielnica np. pokoje na Mokotowie
  • region np. noclegi na Pomorzu

Powyższe informacje powinny się znaleźć w tagach title oraz nagłówkach H1, jak również w treści strony. Co ciekawe, nazwa marki hotelu nie jest tutaj najważniejsza. Użytkownicy nie szukają zwykle noclegu na podstawie nazwy, a na podstawie lokalizacji i innych cech, np. czy hotel jest blisko morza. Dlatego nazwa brandu powinna się znaleźć po określeniu lokalizacji. Przykładem będzie „Hotel nad morzem Gdynia – Nazwa hotelu”. Frazy powinny być również naturalnie odmieniane. Zamiast „Kołobrzeg noclegi” powinno być „noclegi w Kołobrzegu”. Odpowiedni content, czyli specjalistyczne i poradnikowe artykuły, jak również promocja treści w social media pozwolą Ci polepszyć wizerunek Twojej firmy w sieci.

Prowadzisz hotele w kilku miastach? Jeśli tak, to będziesz potrzebować landing pages, czyli stron docelowych. W takim razie zleć utworzenie podstron, które przyciągną klientów danego miasta lub dzielnicy atrakcyjną treścią. Na podstronach powinny się znaleźć dane kontaktowe. Nie można także zapomnieć o zdjęciach czy doborze atrybutów ALT (tekst alternatywny pliku graficznego). Warto poza tym zastanowić się nad możliwością dodawania przez użytkowników ocen. Istotne jest również linkowanie między podstronami.

 

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

 

Jakie są zalety Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie służące do promocji lokalnej firmy.  Dzięki niemu wyświetlają się informacje o firmie w wyszukiwarce i mapach Google. Wizytówka w Google My Business to dobra opcja dla małych, i średnich hoteli. W ten sposób Twój biznes pojawi się wysoko w wynikach organicznych Google, co przyciągnie potencjalnych klientów. Do zalet wizytówki zalicza się:

  • możliwość rezerwacji – przez udostępnione linki do rezerwacji
  • możliwość dodawania ocen o wybranym hotelu – na które można odpowiadać
  • budowa zaufania wśród internautów – odwiedzający mogą porównywać oceny różnych hoteli
  • szybki dostęp do informacji – łatwe kontaktowanie się dzięki dostępnym danym
  • statystyki –  właściciel hotelu może prowadzić monitoring działań użytkowników

Ciekawym trendem związanym z wyszukiwaniem lokalnym jest „near me” czyli „blisko mnie”. Jest szczególnie popularna w wyszukiwaniach na urządzeniach mobilnych. W ten sposób internauta na podstawie swojej lokalizacji może znaleźć najbliższe hotele. Opcję tę można połączyć z wizytówką GMF.

Korzyści z lokalnego SEO

Wdrożenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie do klientów w najbliższej okolicy. Jest to możliwe poprzez:

  • dostęp do klientów, którzy są użytkownikami urządzeń mobilnych – jak wynika z raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników  szukających na smartfonach usług lokalnych
  • wzrost pozycji Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci najczęściej klikają w wysokie pozycje
  • oszczędność czasu i kosztów związanych z tradycyjnym SEO – frazy lokalne mają mniejszą konkurencję od ogólnych słów kluczowych, przez co szybciej widać rezultaty

Jesteś właścicielem hotelu? Wykorzystaj możliwości SEO lokalnego i docieraj do nowych klientów.

Źródło: Gemius

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję